WIADOMOŚCI

Brawn: Przyszłoroczne zmiany będą bezpieczne
Brawn: Przyszłoroczne zmiany będą bezpieczne
Wśród zmian zatwierdzonych w ubiegłym tygodniu przez Światową Radę Sportów Motorowych znajduje się regulowana karoseria. Celem zmiany jest ułatwienie szybszemu kierowcy manewru wyprzedzania.
baner_rbr_v3.jpg
Przypomnijmy, że zmiany dotyczące aerodynamiki przyszłorocznych bolidów obejmują zakaz stosowania systemu „F-duct” oraz wprowadzają regulowaną karoserię, której celem jest ułatwienie wyprzedzania.

Kierowcy, a konkretnie Jarno Trulli, już wyrazili swoje obawy związane z tym pomysłem. Włoch uważa, że tego typu rozwiązanie może być niebezpieczne podczas awarii, w przypadku której poziom docisku aerodynamicznego nie powróci do poziomu sprzed aktywacji systemu.

Obawy dotyczące regulowanej karoserii studzi jednak Ross Brawn, szef grupy roboczej FOTA od spraw technicznych, który zapewnia, że wprowadzane zmiany zostały zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie i zostaną wyposażone w element zapobiegający pozostawaniu skrzydła w pozycji zapewniającej obniżony poziom docisku.

„Zespoły długo nad tym pracowały” – zapewniał w Walencji Brytyjczyk. „Jeśli system zawiedzie i skrzydło straci zdolność do zmiany ustawienia, wtedy powróci do normalnego położenia. Nie wystąpi więc żadna utrata docisku”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
fanAlonso=pziom

28.06.2010 14:18

0

pożyjemy zobaczymy ale jak dla mnie walka powinna odbywac się za pomocą umiejętności kierowców a nie nowinek technicznych


avatar
Konik_mekr

28.06.2010 14:21

0

Powinni zabronić podwójnych dyfuzorów - skoro to on uniemozliwia bliską jazdę za przeciwnikiem.


avatar
Voight

28.06.2010 14:36

0

@2. Konik_mekr przecież już zakazali


avatar
kotek*

28.06.2010 15:09

0

jestem za bo nie widzę powodu dlaczego szybszy bolid miały utknąć za wolniejszym bo m.in. nie ma gdzie wyprzedzać z powodu np zbyt krótkich prostych. A umiejętności nie wiem co mają do wyprzedzania, skoro oni wszyscy maja podobne umiejętności a liczy się w ogromnej części maszyna więc nie popadajmy w paranoję.


avatar
robtusiek

28.06.2010 15:40

0

3. Voight z tego co ja sie orientuję to wielostopniowe dyfuzory zostana zakazane od przyszłego sezonu. Dla ścisłości w tym sezonie zakazali ich rozbudowy i chyba są tylko dwustopniowe.


avatar
karlito

28.06.2010 18:50

0

zmiany to sobie mogą być , a reżyserami wyścigu dalej będą sędziowie. Jakoś dziwnie jednego kierowcę promują. Ale kara się znajdzie sama :))


avatar
F1_Fan_

28.06.2010 20:37

0

Jest wyprzedzanie - nie ma procesji


avatar
jameskiller

29.06.2010 13:22

0

Ale skorzystać z tego ruchomego elementu będzie mógł kierowca wyprzedzający, a wyprzedzany nie. Moim zdaniem lekka lipa.


avatar
Senna_olk

29.06.2010 14:51

0

Też jestem ZA. Wyobraźmy sobie sytuacje, gdzie kierowca jadący na 2 miejscu szybko zbliża się do P1. Chyba nie chodzi o to, że ma za nim utknąć. Ten, który został wyprzedzony, będzie miał możliwość kontrataku. Będzie ciekawie.


avatar
riqoor

29.06.2010 21:47

0

Marzy mi się odmrożenie walki zbrojeń. Ustalić odgórne przepisy dotyczące bezpieczeństwa a reszta to róbca co chceta. Szkoda, że to marzenia ściętej głowy...


avatar
Senna_olk

30.06.2010 02:37

0

Wyobrażasz sobie wyścig w którym jedni jadą 370 km/h a drudzy 420? :] trudno powiedzieć, jakie pomysły by powstały.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu